Företaget Twelve South har designat de här fina datorfodralen i formen av en gammal, inbunden bok. Tanken är dels att skapa någonting unikt och personligt (alla fodral görs för hand), men det som fångar min uppmärksamhet är att de hävdar att du genom att förklä din dator till en vacker gammal bok samtidigt minskar risken för att den ska bli stulen om du glömmer den framme på en offentlig plats, så som ett bibliotek eller på ett café. Jag tycker snarare att fodralet gör datorn mer stöldbegärlig än mindre... (om jag nu var positivt inställd till stöld, vilket jag inte är). Vem vill inte att laptopen ska se lika tjusig ut som en läderinbunden förstautgåva med ett par hundra år på nacken? Jag skulle i alla fall inte ha någonting emot det...

__Frida

____________________________________________________________________________________

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar