U T V E C K L A N D E. Språkvetaren, komikern, programledaren, regissören, populärhistorikern och doktoranden Fredrik Lindström kom nyligen med en ny titel; Evolutionen och jag kommer inte överens. Jag är riktigt förtjust i omslaget, som är en uppdatering av den klassiska evolutionslinjen. Jag gillar enkelheten i det svartvita, men också detaljerna, så som att den sista människan har vänt sig mot resten av utvecklingen som för att säga"Vänta lite, jag vet inte om jag tycker att vi är på väg åt rätt håll". Ett plus är också att det tydligt syns att människan är författaren själv. Att glasögonen dessutom är med är lite humoristiskt - i alla fall i min mening :)

Evolutionen och jag kommer inte överens ges ut av Atlantis bokförlag, och ljudboken (bilden till vänster) av Storyside. (Ber om ursäkt för de något suddiga bilderna, Atlantis verkar inte ha något bildarkiv tillgängligt på hemsidan.)

__Frida

Dela Pusha

_____________________________________________________________________________________

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar