L Ä S A R H Y L L A N. Till vår stora glädje har ännu en läsare skickat in sin bokhylla till oss! Ägaren är författaren, artisten och förläggaren My Blomqvist (som driver Barnens Förlag). Hon skriver så här om sin och sambon Björns hylla, som är feng shui-inspirerad:

”Första gången jag såg en bokhylla på det här sättet var hemma hos min fantastiska svärmor Barbro. Den var så otroligt vacker att vila ögonen på och jag ville att jag och Björn skulle göra likadant hemma hos oss. Så när vi väl inhandlat vår stringhylla (som bågnade av böckerna dag 2) så var det Björn som organiserade detta verk noggrant. Vitt och svart är inte med i regnbågens färger, så de har vi placerat först och sist. Men jag tycker att bokhyllan utstrålar harmoni och energi, precis som Feng Shui ska. Det enda som inte är så lätt, är att det inte är så praktiskt när nya böcker tillkommer. Man får en "sortera-in-hög" på ett annat ställe.Under den blå-lila-svarta delen av hyllan har vi våra egna tidskrifter och böcker. Jag med Snårpans böcker och Björn med "Studio". Dock producerar han en tidning i månaden och jag betydligt färre... Men det ska det snart bli ändring på!”

För mig som gillar både stringhyllor och färgkordination är det här en lyckad kombination som jag gärna skulle se på min egen vägg :)

__Frida
Dela
_____________________________________________________________________________________

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar