pics: #1 #2 #3
F I N U R L A. Om det är något jag förundras över sedan vi startade Owlit så är det hur många kreativa människor det finns där ute som verkligen tar vara på boksidor som sett sina bättre dagar och hur många som faktiskt konstruerar konst utifrån kärleken till böckerna. Det behöver verkligen inte vara svårt – en gammal barnboksillustration eller faktabok kan göra sig utmärkt bakom en vanlig ram, är du duktig på att rita kan man lägga till något själv eller bara förstora upp ett par bokstäver till ett citat. En kväll för ett tag sedan beundrade jag en tavla på biografen Sture här i Stockholm. När jag gick närmare visade sig att det var ett fulständigt filmmanus förminskat för att plasta inom en ca 50x100 cm stor ram – det är ju fenomenalt! Det blir kopiera av – en sådan idé skulle jag aldrig klämt fram själv!

_Ellen
Dela
_____________________________________________________________________________________

2 kommentarer:

  1. Den tavlan vill jag se! Fota och lägg ut!

    SvaraRadera
  2. Det kommer jag absolut göra så fort det är klart!

    _e

    SvaraRadera