N O V E L T E A S. Även om det mest är fånerier det där med att få livsvisdomar via tepåsen, så kan jag inte hjälpa att tipsa om detta. Det är trots allt ett nytt grepp på lyckokakan där varje tepåse i stället för med sig ett uttalanden om te och böcker från kända författare som C S Lewis och Rita Mae Brown. Vilken fin gå bort-present till en likasinnad. Jag har inte hittat någon återförsäljare ännu men Novel Teas går att beställa här för 120 pix.

_Ellen
Dela
_____________________________________________________________________________________

3 kommentarer:

  1. Åh, är inte särskilt förtjust i te, men det här skulle ju garanterat göra mig till en trogen tedrickare:)

    SvaraRadera
  2. jag är en trogen tedrickare så jag skulle behöva akta mig för att inte surpla upp allt på en gång. Novel Teas skulle bara vara för särskilda tillfällen ... som på bokcirkeln? Nu önskar vi bara en svensk variant, tänk dig själv att hitta ett citat från Hassen Khemiri, Torgny Lindgren eller Ida Säll på tepåsen ... ljuvliga tanke!
    _e

    SvaraRadera
  3. Jag håller med, farligt om man skulle sörpla i sig allt på en gång. Teet kräver liksom en litterär upplevelse sina speciella tillfällen, typ till bokcirkeln..! Bra där. Samma här, tanken kring några svenska varianter får det att riktigt vattnas i mun.

    SvaraRadera