B E R L I N. I Berlin var det nästan vår – i alla fall tillräckligt med sol för hela dagar med bokstros och vanligt spatserande i de förfallna och återuppbyggda stadsdelarna. I Kreuzberg fann jag en bokhandelstät gata som bjöd på en rad röriga seriebokslådor såväl som välorganiserade bokbutiker. Berlin är verkligen en stad som inbjuder till kaféhäng, så mycket att man faktiskt funderar över om det svenska språket är det enda som rymmer ordet fika. Vi passerade flera söderstilade kaféer där jag gärna skulle slå mig ned med en god bok och hade min tyska varit bättre slipad hade jag gärna fyllt kofferten med tysk litteratur.

_Ellen
Dela
_____________________________________________________________________________________

1 kommentar:

  1. Vad hittades det på i Berlin? Weekendresa? Jag älskar den staden med all dess historia & konst :)

    SvaraRadera