B A C K O N T R A C K
. Det är inte bara bloggen som har varit vilande den här sommaren, även mina läsvanor har havererat totalt. Under våren lyckades jag, mer eller mindre, hinna med att läsa det jag ville trots jobb, jobb och jobb men så fort solen tittade fram och temperaturen steg över 18 grader var det som att all läslust försvann. Jag sträckläste 1Q84 första delen och tyckte den var fantastisk. Jag gick otåligt och väntade på andra delen. Jag till och med beställde den hem till mina föräldrar så att jag inte skulle missa 2 veckors lästid genom att vara bortrest när den levererades. Den kom, jag hämtade ut, jag började förväntansfullt att läsa. Och kom kanske till sidan 60. Sedan tappade jag intresset. Tänkte att det var fel bok vid fel tillfälle (ni vet hur det kan vara - det spelar ingen roll hur fantastisk boken/filmen/aktiviteten än är, är man inte på humör så är man inte). Började läsa om The Catcher in the Rye. Tappade intresset halvvägs. Hörde om Boktjuven som skulle vara så fantastisk. Tänkte att med min förkärlek för att läsa om döden borde det vara den perfekta boken. Började läsa och vad tror ni hände? Jo, jag läste ca en fjärdedel innan koncentrationen tröt. Det var bara att gilla läget och således la jag läsandet på is.

Tills i går. Jag satt på jobbet och fick en stark känsla av att det var någonting som saknades i min vardag. Jag funderade en stund och sedan kom jag på det: en riktigt bra bok. En läsupplevelse där man blir så uppslukad att man ligger i sängen och läser trots att ögonen gör ont och klockan är alldeles för mycket. Klickade mig in på en av våra stora nätbokhandlar och beställde genast hem 3 nya titlar och nu väntar jag redan otåligt trots att det bara gått några timmar sedan jag tryckte på 'bekräfta beställning'. Välkommen hösten!

__Frida

Dela
_____________________________________________________________________________________

4 kommentarer:

  1. Välkommen tillbaka! Vad beställde du då?!

    SvaraRadera
  2. Tack! Det kommer nästa vecka :)

    __f

    SvaraRadera
  3. Jag vill ha recensioner och boktips! :)
    Ska ta mig an Jonathan Franzen's Frihet efter pepp från ViLäser och Skavlan, vad tycker ni om den t ex? /Malin Österlind

    SvaraRadera
  4. Noterat!
    Jag har inte läst 'Frihet' men är sugen, det får bli efter att jag betat av det som ligger på posten och väntar :) Säg gärna till när du läst klart så vi får veta vad du tyckte.

    __f

    SvaraRadera