F A V O R I T . Vi måste prata om Kevin av Lionel Shriver är en av mina absoluta favoritböcker, och nu visar det sig att den har blivit film. I regel är jag skeptisk mot adaptaionen bok–film (det spelar ingen roll att jag vet att det är två olika former av media, jag blir nästan alltid besviken) men av trailern att döma verkar filmen ha viss potential. När den har premiär i Sverige är dock oklart ...

__Frida
Dela
_____________________________________________________________________________________

4 kommentarer:

  1. Med Tilda Swinton inblandad vet man att åtminstone något kommer att vara bra. :)

    SvaraRadera
  2. "Vi måste tala om Kevin" är en av två böcker jag snart ska ta itu med. Har vissa förväntningar på den!

    SvaraRadera
  3. Så jag är alltså inte ensam om att ha läst How to exterminate stupidity? Men jag håller med er, den är verkligen jätteperfekt!!!! Jag har dessutom läst rykten på Pure science Wiki om att den även ska säljas på Bokmässan i Göteborg som är från 26 september till 29 september, och där vara ännu billigare. Där ska det även gå att få boken signerad av författaren efter hans tal 14.15 till 14.25 på lördag 28 september.

    SvaraRadera
  4. Ojoj … var ska jag börja. Filmen är så stark .. som ett knytnävslag rätt i solar plexus. Swinton är som vanligt helt suverän. Men - (som Tony Irving brukar säga) den är lite för tung.
    Jag har i regel inget ont av starka filmer men jag klarade knappt av att se färdigt.
    Med tanke på att du läst boken så kanske du har en annan uppfattning. Jag gissar att boken är mer nyanserad. För så brukar det vara.

    SvaraRadera