På tal om det här med att använda litteratur som inredning. Boksängbordet Pile of Books är skapat av Josefin Hellström-Olsson på F10. Det hade mer än gärna fått finnas i min lägenhet! Bordet dök upp första gången för något år sedan som en prototyp i en inredningstidning, men tyvärr verkar det inte som att det finns på marknaden än...

Nätantikvariatet Litteretro har en intressant pågående diskussion om litterär inredning. Där hittade jag den fina bilden på sängkläderna. De har även ett roligt förslag på att tillverka ett eget duschdraperi med hjälp av inplastade sidor från valfri roman. Jag börjar genast fundera på vilken bok jag helst vill läsa i duschen...

__Frida
Dela
_____________________________________________________________________________________

6 kommentarer:

  1. Sängöverkastet skulle jag verkligen vilja ha!

    SvaraRadera
  2. ja, det är fantastiskt! tänk om man kunde få välja själv vilken text som skulle publiceras. då skulle man sova tryggt!

    SvaraRadera
  3. sängkläderna ser ut som en konstinstallation. big up!
    och bipgup till owlit som hittar alla de här bilderna och händelserna!

    SvaraRadera
  4. Bordet är jävligt snyggt

    SvaraRadera
  5. Jag vet - det är underbart! Stökigt och organiserat på samma gång. Dessutom såg jag nu att Josefin Hellström-Olsson skriver på sin hemsida att producenten Lectus plockat upp Pile of Books, så förhoppningsvis kommer det snart till en butik nära oss :)

    __F

    SvaraRadera