B I B L I O T E K. Det offentliga förvaringsutrymmet för vår samlade, nedskrivna kunskap. Böcker som är så fantastiska borde ju finnas på en inspirerande plats dit man kan gå och läsa lite, fika, peta runt i hyllorna och kanske hitta en ny favorit eller återupptäcka en sedan länge glömd läsupplevelse. Tyvärr måste jag erkänna att landets bibliotek (de jag har erfarenhet av) ofta är långt från inspirerande och peta runt i hyllorna-vänliga. Ett som jag däremot gillar är Stockholms stadsbibliotek. Det är någonting med takhöjden, de svängda hyllorna och bokstavligt talat hyllmeter efter hyllmeter med bokryggar som gör det. Har du ett favoritbibliotek? Fota och skicka in! owlitblogg@gmail.com
__Frida

Dela
_____________________________________________________________________________________

2 kommentarer:

  1. Jag fotade Stockholms stadsbibliotek för ett år sedan, bilden finns i min gamla blogg: http://www.vildvittra.se/bokblogg/2009/ssb/

    SvaraRadera
  2. Tjusig bild, liknar de jag valde :)

    __F

    SvaraRadera