U T S I D A N R Ä K N A S. Den här boken köpte jag på bokrean för 49 kr för ett antal år sedan. Jag hade inte hört talas om författaren eller om boken - det som lockade och som var grunden till köpet var omslaget. Lite orientaliskt, lite som ett finare presentpapper, mycket färg utan att bli rörigt, det hade allt och lite till. I dag tycker jag fortfarande om det, och även innehållet visade sig vara av god kvalitet :) Omslag liknande det här tycker jag lyser med sin frånvaro i dagens bokaffärer, internetbokhandlar och bokhyllor. Görs de inte längre, är stilen förlegad, säljer de helt enkelt inte eller är det jag som inte tittat tillräckligt noga? Vad säger ni, kära läsare?

__Frida

Ps. Det som här ser gult/brunt/orange ut är i själva verket blankt guld. Jättefint!
Dela
_____________________________________________________________________________________

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar