D I G I T A L A K L A S S I K E R. Norstedts lanserar en digital satsning vars syfte är att motverka det som är mest irriterande av allt: boken du söker/behöver är slut. Slut hos bokhandeln, slut i lager, slut på förlaget och slut på antikvariaten. Tanken är att alla böcker så småningom ska gå att få tag på i ett eller annat format. Digitala klassiker lanseras inledningsvis med 60 titlar och går att köpa som e-bok eller som POD, vilket är en dubbel vinst då det även gagnar bokhandlarna. Jag har bara en liten invändning - ser inte klassikerseriens standardomslag väldigt mycket ut som Penguins klassiska omslag?!

__Frida

Dela Pusha

_____________________________________________________________________________________

1 kommentar:

  1. Det gör de absolut. Nu minns jag inte om Penguins serie hade den effekten också, men jag tycker det är lite kul med den spontana (antar jag) användningen av färg här. Den blir liksom en medspelare till titlarna. "Ett mycket bättre liv" får en till dimension med sin gröna. Liksom "Mest om min mamma" i aggressivt rött. För att inte tala om hur jag får min annars säkert fördomsfulla bild av män vid kusten lekfullt omkullkastad av just "Män vid kusten" i kraftfull rosa.

    SvaraRadera