P E R I O D I S K A S Y S T E M E T. Fysik och kemi har aldrig intresserat mig något större, och därmed inte heller periodiska systemet. Men när jag sprang på det här, Poesins periodiska system tillverkat av Daniel Sjölin, kände jag att det kanske finns hopp för mig också... Hur bra/fin/rolig är inte den här idén?! (Den säger också en del om vår lyrik...) Klicka på bilden för högre läsbarhet eller läs mer om poesins periodiska system på Babelbloggen.


__Frida

Dela

_____________________________________________________________________________________

1 kommentar:

  1. Det var en fyndig ide! Periodiska systemet gav mig rysningar efter att jag av en nitisk studievägledare lockades att välja naturlinjen på gymnasiet. Där blev jag inte långvarig. Långt senare i livet fick jag (nästan) i uppdrag att illustrera hela periodiska systemet som små drakar som skulle personifiera ämnenas olika natur. Det blev inget av med det, men det resulterade ändå i ett långt samarbete och flera böcker om kemi för barn.

    SvaraRadera