S I M R I S H A M N. Har du vägarna förbi Simrishamn kan det hända att du passerar det här huset. Vid första anblicken ser det ut som en bokhandel med böcker ända från golv till tak. Egentligen är det något geni till boksnille som funderat ut ett sätt att minska insynen i hemmet genom att måla bokfyllda hyllrader på fönsterrutorna. Jag undrar om det egentligen är så effektivt, för jag blir snarare ännu mer nyfiken på vad som gömmer sig där inne!

_Ellen
Dela

___________________________________________________________________________

3 kommentarer:

  1. åh, gick förbi där för inte allt för länge sen. väldans fint! /Linnea

    SvaraRadera
  2. Jo det är verkligen otroligt fint gjort och med stor noggrannhet. Kul att du också gått förbi!

    _e

    SvaraRadera
  3. Ha, det huset/fönstren känner jag igen!
    Jag och min familj semsetrade i Skåne för två år sedan. Kommer ihåg att vi körde förbi, vände, körde förbi igen!

    SvaraRadera