R E D O. I dag den 23 februari startar den – den årliga bokrean! Visst har det talats om urholkning i och med näthandelns ständigt låga priser, allt färre återförsäljare och då någon varje år tjuvstartar och inte respekterar det heliga startdatumet. I år blev det Citygross i Höör. Vem vet vad som kommer hända med rean om några år, men än så länge finns den kvar så skynda ut och fynda. Jag vet att ni har en boklista någonstans i bakhuvudet som bara väntar på att få bockas av. Jag tror visst att några av de böcker jag bespetsat mig på är allt för nya för att finnas till fyndpris, men i en perfekt värld (där solen hade kommit för att stanna) skulle listan se ut så här:


De från norr kommande leoparderna av Bodil Malmsten
Båten av Nam Lee (att jag ännu inte läst den är inget annat än fullständigt katastrof!)
Lark & Termite av Jayne Anne Phillips
Till sista andetaget av Anne Swärd
Bomull; en solkig historia av Gunilla Ander
Sorgesång av Siri Hustvedt
Stefans lilla gröna av Stefan Sundström
Det bästa som kan hända: 70 poeter om livet

_Ellen
Dela
_____________________________________________________________________________________

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar