O C H D E N O M I N E R A D E Ä R . . . Idag vid lunchtid offentliggjordes årets nomineringar till Augustpriset. Listan ser ut som följer:

S K Ö N L I T T
Spill, Sigrid Combüchen
Ränderna, Magnus Florin
Livdikt, Johan Jönson
Darling River, Sara Stridsberg
Kioskvridning 140 grader, Peter Törnqvist
Ingersonetterna, Magnus William-Olsson

F A C K B O K
Vargen, den jagade jägaren, Henrik Ekman
Den röda grevinnan, Yvonne Hirdman,
Mask – litteraturen som gömställe, Kristoffer Leandoer
Cocaina – en bok om dom som gör det, Magnus Linton
Maria Eleonora, drottningen som sa nej, Moa Matthis
Resa i sharialand, ett reportage om kvinnors liv i Saudiarabien, Tina Thunander

B A R N & U N G D O M

Syltmackor och oturslivet, Anna Ehring
Jag finns, Maja-Maria Henriksson
Här ligger jag och blöder, Jenny Jägerfeld
Jag tycker inte om vatten, Eva Lindström
Det händer nu, Sofia Nordin
Tänk om, Lena Sjöberg

Dela

_____________________________________________________________________________________

2 kommentarer:

  1. Jag hade inte last nagon an de nominerade, har du?

    SvaraRadera
  2. Jag har läst Maja-Maria Henrikssons "Jag finns", och jag vet att Ellen läst "kioskvridning 140 grader" men det är nog allt... Har velat läsa "Darling river" ganska länge men det har inte blivit av än. Ska bli spännande att se vem som får priset...

    __f

    SvaraRadera